Ut domme, dröge, dorre, drammerige D-logo

De afdeling communicatie van de gemeente Westenveld publiceerde op de webstee van deze gemeente op 15 mei 2019 het volgende snorkende en ronkende persberichtje over de onthulling van een beeldmerk voor het dorp Deever.

Wethouder Doeven onthult een uniek beeldmerk voor Diever
Op woensdag 15 mei onthulde wethouder Doeven een uniek beeldmerk voor Diever. De D van Diever is eigenzinnig, dynamisch en karaktervol. Het logo zet het dorp vol in de spotlight.
Het nieuwe logo is onderdeel van een ambitieus plan voor Diever. De afgelopen jaren is er door de inwoners van Diever hard gewerkt aan de vraag: ‘Hoe maken we Diever klaar voor de toekomst?’ Het resultaat hiervan is een inrichtingsplan. De aanbesteding voor de uitvoering van dit plan is definitief gegund aan Fa. Otten Infra BV uit Wapse.

Kunstenplan
De openbare ruimte ondergaat de komende jaren een metamorfose. Onder andere op het gebied van verlichting, bestrating en beplanting. In nauwe samenwerking met de Stichting Village of Shakespeare is een kunstenplan gemaakt om ook kunst deel uit te laten maken van de herinrichting die Diever klaar maakt voor de toekomst. Om de uniekheid van Diever te benadrukken en eenheid te creëren in de promotie van Diever is een speciaal beeldmerk ontwikkeld.

De Ronners
De branding voor Diever is ontwikkeld door studio De Ronners: een prijswinnend bureau voor grafische communicatie uit Rotterdam en Groningen. Voor Drenthe zijn zij geen onbekende. Zo zijn ze de vormgevers voor Bierbrouwerij Maallust uit Veenhuizen.

Aantekeningen van de redactie van ut Deevers Archief
Persberichtjes van de gemeente Westenveld worden zonder uitzondering met een zekere politieke bedoeling gepubliceerd en zijn bedoeld om geheel of deels overgenomen te worden. De redactie heeft het gemeentelijke persberichtje hier wel in zijn geheel overgenomen, maar vindt het berichtje bepaald niet het beste in zijn soort.
Bovendien lijkt het er zonder twijfel zeer zeker bijzonder veel op dat De
Minder Hoge Heertjes En Dametjes Van De Voorkant Van Het Grote Communicatiegelijk Van De Gemeente Westenveld het snorkende en ronkende hallelujah-persberichtje niet zelf hebben geschreven, maar hebben laten schrijven door het ingehuurde deftige dure bureau dat het magere beeldmerk in de vorm van een ‘vette dichte hoofdletter D’ bij elkaar heeft bedacht, gefantaseerd en gebrainstormt. Want in de laatste alinea van het persberichtje is het Engelse woord ‘branding’ gebruikt en dat woord betekent in het Nederlands ongeveer ‘huisstijl’ en dat is waar het ingehuurde deftige dure bureau zich mee bezig heeft gehouden. Het ingehuurde dure deftige bureau heeft het ontstaan van de ‘vette dichte hoofdletter D’ als huisstijl voor het dorp Deever weergegeven in de bijgaande afbeelding met allerlei rare onzinfiguren en allerlei rare onzinbrabbelteksten.
De redactie heeft bijgaande kleurenfoto gemaakt op vrijdag 29 september 2019.
Op de kleurenfoto is de vermeende gemetamorfoseerde openbare ruimte op de hoek van de Kruusstroate en ut Kastiel te zien. Die hoek was in de ogen van De Minder Hoge Heertjes En Dametjes Van De Voorkant Van Het Grote Wazige Glazen Bol Kijken Van De Gemeente Westenveld op die dag waarschijnlijk klaar voor de toekomst, waarschijnlijk duurzaam ingericht.
Op de foto zijn drie stuks straatmeubilair in de vorm van een open hoofdletter D in spiegelbeeld bij vier oplaadpunten voor fietsen met een elektrische hulpmotor te zien. Waarom is niet bij elk oplaadpunt een stuk wegmeubilair in de vorm van een open hoofdletter D in spiegelbeeld geplaatst ?
De bedoeling is ongetwijfeld een fiets met een elektrische hulpmotor tijdens het opladen van de accu te plaatsen tegen het straatmeubilair in de vorm van een open 
hoofdletter D in spiegelbeeld. De dringende bedoeling is ongetwijfeld dat de eigenaar van een fiets met een elektrische hulpmotor tijdens het opladen van de accu Shakespeare gaat beleven tijdens een wandeling langs de rode Shakespeare-theatre-indoctrinatie-borden, die langs de Shakespeare-lightshow-alley (voorheen gewoon Bosweg) zijn geplaatst, waarvan twee op de foto zijn te zien. De dringende bedoeling is ongetwijfeld dat de eigenaar van een fiets met een elektrische hulpmotor tijdens het opladen van de accu ook iets consumeert bij een neringdoende in de toeristenindustrie an de aandere kaante van de Kruusstroate. Een pint schuimloze Stratford-aan-de Avon pale ale of een Hamletomelet of een Shakespearesteak ? Mits goedgekeurd door de ballotagecommissie van de Stichting Dorp Van Shakespeare. 

This entry was posted in Gemeente Westenveld, Kruusstroate. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *